Jak Własne firmy dostarczają w kanale B2B?

Jak Własne firmy dostarczają w kanale B2B?

18 kwietnia, 2020 0 przez Specjalista Marketingu

Jak Własne spółki dostarczają w kanale B2B? Sprzedaż wyrobów oraz pomocy w kanale B2B różni się z transakcji do klienta indywidualnego. Przed firmami, które sprzedają towary partnerom biznesowym, stoją zupełnie nowe wyzwania. Uzależnione są one z logistyką, odpowiednim zarządzaniem klientami, gospodarką magazynową. E-point oraz Mobile Institute wspólnie przygotowali mały raport pokazujący, jak faktycznie wygląda sprzedaż w przemyśle B2B.
To główne badanie tego standardu w Polsce

Jak potrafimy przeczytać w raporcie, tego rodzaju badanie nie było do ostatniej chwile budowane w rodzimym regionie. Przeprowadzono je na 150 firmach. Wszyscy respondenci są świadomi konieczności dostosowania się do nowego środowiska sprzedażowego. Linia między B2B i B2C podejmuje się zacierać, chociaż bezpośrednie relacje są kluczowe.

Expresowa wysyłka

Expresowa wysyłka

Klienci B2B:

Są jeszcze mniej czasu na spotkania biznesowe.
Oczekuj wygodnych cyfrowych urządzeń do samodzielnych zakupów.
Chcą kupić lub zamówić online.
Doceniają natychmiastową informację zwrotną.
Występują na wygodę.

Jak Własne spółki dostarczają w kanale B2B?

Rozwiązania IT, systemy CRM, platformy handlu internetowego i media społecznościowe stają się ważnymi czynnikami w procesie tworzenia relacji. W Internecie firmy B2B lubią rozmawiać o sobie, swojej powinności także indywidualnej przygody – 62% ankietowanych firm wymieniło historię naszej marki na naszej stronie internetowej. W tym samym czasie bardzo rzadziej umożliwiają one na bliskich właściwościach rozwiązania potrzebne klientom. Tylko 49% firm umożliwia zakup usługi bądź produktu za pośrednictwem strony internetowej. Jedynie 15% firm oferuje przydatne klientom narzędzia (takie jak najwyższe, kalkulatory lub konfigurator).

Jak robi rynek sprzedaży online w B2B?

71% handlowców na targu B2B twierdzi, iż ich nazwa dostarcza swoje produkty bądź usługi poprzez Internet. Większość przedsiębiorstw (65%) budzi się handlem elektronicznym z ponad 5 lat. Prawie co czwarta firma (24%) idzie w handlu elektronicznym od 3 do 4 lat, i tylko 1% ankietowanych sprzedaje produkty bądź usługi online krócej niż rok. 52% ankietowanych sprzedaje i towary zagranicznym kontrahentom.

Jak Własne spółki dostarczają w kanale B2B?

Jeśli przyjrzymy się kanałom sprzedaży, to zauważymy, że firmy szukają dużo propozycje na ostatnie, by sprzedawać swoje wyroby odbiorcom. Zobaczmy, jak zatem robi. Sprzedaż B2B za pośrednictwem firmowej strony internetowej, na jakiej można oglądać lub kupować produkty, lub usługi, deklaruje 57% ankietowanych. Innym często używanym kanałem dystrybucji w B2B jest sprzedaż bezpośrednia, 54% firm umieszcza na handlowców. Poprzez własny e-sklep lub aplikacje deklaruje 40% ankietowanych firm. 36% trafia do odbiorców poprzez sklepy stacjonarne. Co trzecia firma (34%) sprzedaje lub dystrybuuje nasze utwory w serwisach społecznościowych. Warto wspomnieć, że stale są firmy, które nie posiadają własnych właściwości firmowych. Według pytania jest ich jakiś 4%.

Strona internetowa w kanale B2B – co powinna zawierać?

Dla wielu przedsiębiorstw strona internetowa jest podstawowym okresem lejka sprzedażowego, więc ona pozwoli na dalsze przekuwanie leadów w klientów. W raporcie znajdziemy dużo udane zestawienie funkcjonalności, które według ankietowanych przedsiębiorców powinny się zlokalizować na www. Wśród nich dobierają się: możliwość kontaktu poprzez e-mail, numery telefonów do firmy, historia firmy, możliwość zamówienia produktu poprzez www, katalog produktów, strona prosta w moc językach, oceny firmy, chatbot oraz mnóstwo innych. Najlepiej oddaje to poniższy wykres.

Jak Własne spółki dostarczają w kanale B2B?

Warto wspomnieć, że 63% stron dopasowanych jest do przedstawiania ich na urządzeniach mobilnych. 22% przedsiębiorców używa do sprzedaży aplikacji specjalnie do tego stworzonych. Tylko 10% stron dopasowanych jest do rozwiązań PWA, a 6% do AMP. 22% ankietowanych przedsiębiorców nie ma pojęcia, jakie technologie wykorzystano na ich częściach www.
Co dodatkowo znajdziemy w raporcie?

Cały raport to ponad 111 stron konkretnej informacji z obszaru B2B i różnic, jakie są w sprzedaży, gdy mamy z ostatniego kanału. Możemy znaleźć w nim również dane na problem przeszkód, które pojawiają się podczas sprzedaży. Są też zagadnienia pokazujące, jak tworzy marketing B2B. Automatyzacji, która często blokowana istnieje na poziomie różnic technologicznych pomiędzy poszczególnymi przedsiębiorstwami. Ta blokada technologiczna nie pozwala na przykład połączyć systemu sprzedażowego z logistycznym. Aby integracja była dodatkowa, trzeba wyłożyć na nią duże liczby pieniędzy i przeznaczyć mnóstwo czasu.

Więc nie są jedyne problemy, bowiem podczas sprzedaży artykułów w wysokich ilościach pojawiają się niejednokrotnie sytuacje nieprzewidywalne, które mogą spowodować, do blokady sprzedaży. Mowa na model o dostawach kurierskich. Jeśli posiadamy jednie z jakiejś firmy logistycznej, to potrafimy dojść na dolę, gdy problemy u operatora uniemożliwią nam wysłanie towarów. Stąd te warto trzymać w zapasie rozwiązania awaryjne. Na przykład brokera kurierskiego. Przykładowo kurjerzy.pl dają szansę wysyłania paczek za pomocą kilku firm, co zapewnia ciągłość bycia procesów logistycznych. Jeżeli planujesz zobaczyć, jak toż dotyczy zamów kuriera bezpośrednio z brokera kurierskiego.

Sprawdź na śledzenie paczek