
Jaki jest cel osłony silnika?
2 września, 2022Osłona silnika, opisywana czasem jako maska silnika nie jest niezbędnym elementem wyposażenia samochodu.
Wiele współczesnych samochodów nie ma maska silnika i daje sobie bez nich doskonale radę. Jest to jednak element, który, mimo że nie konieczny, to bardzo przydatny. Tak jak wynika z nazwy, osłona silnika osłania silnik przed zewnętrznymi zagrożeniami. Owe zagrożenia mogą być bardzo różne od wody i błota, przez sól, aż po progi zwalniające, kamienie i wystające korzenie. Jeśli więc chcesz, aby silnik twojego samochodu był chroniony, a osłona nie została zamontowana fabrycznie, to powinieneś zastanowić się, czy aby nie warto taki element zastosować.
Spis Treści
Zalety i wady osłony silnika
Dodatkowa bariera chroniąca silnik samochodu ma niewątpliwie swoje zalety, ma też jednak wady. Postaramy się jedne i drugie opisać, tak aby decyzja o zamontowaniu tego elementu była dla ciebie łatwiejsza.
Zalety
+ Ochrona przed korozją. Zaleta ta przydaje się szczególnie zimą, kiedy to drogi posypywane są żrącą solą. Dodatkowa bariera w postaci osłony silnika chroni silnik i kluczowe przewody przed wpływem korozji.
+ Ochrona przed brudem. Dużo łatwiej jest wyczyścić prawie płaską osłonę niż silnik pełen zakamarków i trudnodostępnych miejsc.
+ Mniejsza szansa na zerwanie kluczowego przewodu. Zjeżdżając z utwardzonej drogi, narażasz się na ryzyko zerwania jakiegoś kluczowego przewodu, zahaczając o wystający korzeń, czy kamień. Osłona silnika zmniejsza to ryzyko.
+ Ochrona przed uszkodzeniami mechanicznymi. Chyba każdy kierowca zna to uczucie, kiedy spód samochodu zahacza o podłoże. Dobrze w takiej sytuacji mieć świadomość, że silnik jest chroniony.
Wady
– Dodatkowy koszt. Podstawową wadą montażu dodatkowej osłony silnika jest jej koszt. Metalowa osłona silnika to koszt kilkuset złotych. Niestety każda modyfikacja samochodu wiąże się z dodatkowymi kosztami. Jeśli jest to dla ciebie problem, to możesz wybrać, tańsze plastikowe osłony silnika.
– Większa masa pojazdu. Montaż osłony silnika wpływa na jego masę, a jak wiadomo, im samochód cięższy, tym jego osiągi gorze.